Easify centraliseert de communicatie tussen vastgoedontwikkelaars, leveranciers en eindklanten. Zo heeft iedereen altijd de meest recente informatie bij de hand.
Lees verderBK Projecten is sinds 2016 actief als vastgoedontwikkelaar maar merkte al snel dat elk project zorgde voor een overvolle inbox, tal van whatsappjes van klanten en leveranciers en documenten die werden gedeeld via Dropbox of Google Drive.
Bart en Katrien van BK Projecten identificeerden 3 tijdrovende taken:
Het idee ontstond om een platform te ontwikkelen waarmee BK Projecten tijd kon besparen en visibiliteit kon verhogen. In eerste instantie voor zichzelf, maar al snel merkten ze dat andere projectontwikkelaars met dezelfde problematiek kampten.
Daarom werd er al snel gekozen om een SaaS platform te ontwikkelen waar ook andere bedrijven gebruik van kunnen maken.
Het platform biedt toegang aan de ontwikkelaar, de leveranciers en de klanten. Elke partij krijgt toegang tot een bepaald stuk van de gegevens die in het platform worden verzameld. Van bij de start was het dus belangrijk om voor een multi-tenant architectuur te kiezen.
Aannemers en leveranciers consulteren het platform vaak op de bouwwerf. Om de gebruikerservaring te garanderen, was het noodzakelijk dat het platform ook toegankelijk is op mobiele apparaten.
De gebruikers van het portaal hebben een zeer uiteenlopend profiel. De interface moet intuïtief aanvoelen zodat nieuwe gebruikers meteen hun weg vinden in de online omgeving.
Het resultaat is een platform dat verschillende tijdrovende taken tot een minimum beperkt en transparantie biedt voor alle betrokken partijen.
Klanten krijgen een overzicht van de keuzes die ze nog moeten maken. Wanneer de deadline nadert krijgen de betrokken klanten een vriendelijke reminder dat er nog keuzes openstaan. Leveranciers kunnen de keuzes bekijken op projectniveau en meteen actie ondernemen als deadlines naderen.
De gebruikers van Easify kunnen de omgeving zelf aanpassen aan hun huisstijl. Zo komen klanten en leveranciers steeds terecht in een herkenbare omgeving.
Alle communicatie over een project wordt gecentraliseerd in het platform. Elke partij heeft op elk moment snel en eenvoudig toegang tot de meest recente documenten, plannen en offertes. Dankzij het handige chatsysteem kan er onderling gecommuniceerd worden tussen ontwikkelaar, leverancier en klant.
“Sinds we Easify gebruiken is het aantal mails dat we per week ontvangen gedaald van 200 naar 5.” zegt Bart.
Om volledig papierloos te kunnen werken ontwikkelden we een tool om contracten digitaal te ondertekenen zonder het platform te verlaten. Op deze manier blijven klanten in de vertrouwde omgeving en garanderen we een aangename gebruikerservaring.
Ook het financiële luik wordt inzichtelijk gemaakt voor zowel de klant, als voor de ontwikkelaar. Klanten weten op elk moment wanneer de volgende factuur komt, en wat de meer- of min prijs is van de keuzes die ze maken. Zo staan klanten nooit voor financiële verrassingen.
Met één enkele klik wordt het postinterventie dossier gegenereert dat alle nodige documenten bevat voor de eindoplevering.
Om de tijd die verstrijkt tussen de aankoop en de oplevering van een woning te overbruggen werd er een tijdlijn voorzien die veel weg heeft van een Facebook feed. Hiermee worden de klanten betrokken gehouden tijdens de bouw. De ontwikkelaars en leveranciers kunnen kiezen om een update te delen met alle klanten van een project of enkel met de koper van een specifieke woning.
Ondertussen telt Easify tal van tevreden gebruikers. Het platform wordt enthousiast onthaald door ontwikkelaars en leveranciers. “We kunnen ons niet meer voorstellen hoe we dit allemaal zonder Easify deden in het verleden. Per dag besparen we minstens 3u tijd die we voordien aan repetitieve taken moesten besteden.” zegt Katrien van BK Projecten.
Lees zeker ook ons e-book over een webapplicatie op maat en de mogelijkheden van een eigen klantenportaal.