Probleemstelling

Het aantal telefoontjes dat de mensen bij Sterkens kregen moest naar beneden. Bepaalde zaken, zoals het maken van een afspraak of het bestellen van filters kan ook makkelijk online, zonder iemand daar voor te moeten storen. Daarom kwam Thijs bij CodeCraft aankloppen met zijn probleem. Samen met hem bedachten we enkele éénvoudige maar zeer efficiënte methodes om het aantal telefoontjes voor bepaalde zaken drastisch te verminderen.   


Wat we deden

Door er via een webapplicatie voor te zorgen dat de mensen van Sterkens eenvoudig QR - codes kunnen generen op maat van elke installatie, maken we het zowel voor hen als voor hun klanten erg makkelijk. De mensen van Sterkens kunnen zo'n QR - code op al hun installaties kleven. Die QR - code kan vervolgens door de klanten gescand worden en zo kunnen ze met een paar klikken meteen een afspraak maken voor een onderhoud van hun installatie. 

Ook wanneer er onderdelen zoals filters vervangen moeten worden kan dit zeer éénvoudig door de QR - code te scannen. De juiste filters worden meteen in het winkelmandje geplaatst en er moet enkel nog afgerekend worden. 


Vereisten

De vereisten waren vrij éénvoudig: Het moet snel en efficiënt zijn, zowel voor ons als voor onze klanten. 

"Iedereen heeft het de dag van vandaag erg druk, wij ook, net als de meeste van onze klanten. Door niet alleen goed werk te verrichten, maar het voor onze klanten makkelijk te maken om een onderhoud te plannen of filters te bestellen, blijven onze klanten voor ons kiezen." vertelt Thijs. 






Alles netjes geïntegreerd met elkaar, makkelijk voor iedereen



Door de nieuwe website, webshop en plannings - module volledig met elkaar te integreren is het systeem makkelijk in gebruik voor iedereen. Zowel voor de mensen van Sterkens als voor hun klanten. Geen gedoe met verschillende url's, wachtwoorden of systemen. Alles toegankelijk en makkelijk configureerbaar via 1 applicatie. 




"Dankzij het systeem van de QR - codes en de online afspraken krijg ik veel minder telefoontjes en loopt alles veel vlotter. Ook het aantal bestellingen nam flink toe!"

Thijs Sterkens
Zaakvoerder

QR - code op maat van de installatie

Via de gebruiksvriendelijke webapplicatie is het erg éénvoudig om in elke klikken een QR - code te generen op maat van elke type installatie. Op die manier is het mogelijk om bij het scannen van die code vervolgens automatisch de juiste producten te selecteren en in het winkelmandje te steken. Geen gedoe met het zoeken naar de juiste producten dus. 

 

Afsprakenmodule

Ook het maken van een afspraak is erg éénvoudig. De mensen van Sterkens zetten via het systeem de mogelijke data open zodat de klant meteen kan zien welke momenten nog beschikbaar zijn en het inplannen dus erg snel kan gaan. Na het inplannen van een afspraak wordt het geselecteerde slot onbeschikbaar gemaakt en worden de mensen van Sterkens automatisch op de hoogte gebracht van het geplande onderhoud. 

 

Minder telefoontjes en e-mails

Dankzij deze digitalisering is het aantal telefoontjes en e-mails dat de mensen van Sterkens krijgen drastisch verminderd. Hierdoor worden ze minder gestoort tijdens het werk en verliezen ze veel minder tijd door telkens hun agenda er bij te moeten nemen voor het maken van een afspraak. 

 

Meer bestellingen

Doordat het bestelproces voor bijvoorbeeld filters zo éénvoudig geworden is, bestellen klanten veel vaker en sneller. Ze moeten niet op zoek gaan naar de juiste producten en al zeker niet naar een webshop waar ze die producten verkopen. Gewoon de QR - code op de installatie scannen en enkele klikken later zijn de producten onderweg. 

 

Toekomstplannen

Dankzij onze gebruiksvriendelijke applicatie ziet Thijs veel mogelijkheden naar de toekomst toe.

"Door even samen te zitten met de mensen van CodeCraft zijn mijn ogen open gegaan. Ik wist niet wat er allemaal mogelijk was, maar nu zie ik tal van mogelijkheden die mijn werk in de toekomst veel makkelijker kunnen maken. Daardoor zal ik me terug kunnen focussen op wat ik echt graag doe..." wist Thijs ons te vertellen.  

 

Meer weten? 

Lees zeker ook ons e-book over een webapplicatie op maat en de mogelijkheden van een eigen klantenportaal